|
From the series "El Hombre Promedio" © José Luis Cuevas |
fototazo has asked a group of 50 curators, gallery owners, blog writers,
photographers, academics and others actively engaged with Latin
American photography to pick two early career photographers whose work
deserves recognition.
This project aims to highlight great work
being made in the region today and also to provide a starting point in
both English and Spanish for exploring contemporary Latin American
photography. LatAm f100 is a collaboration between fototazo and the
photographer and educator
Jaime Permuth.
Today we continue the series with selections by
Livia Animas. Her biography follows her selections.
The series also includes responses from
Molly Roberts,
Mariela Sancari,
Alonso Castillo,
Paccarik Orue,
Katrin Eismann,
Dina Mitrani,
Don Gregorio Anton,
Cristina De Middel, Arturo Soto,
Cecilia Fajardo-Hill,
Guillermo Srodek-Hart and
Yorgos Efthymiadis.
fototazo ha invitado a un grupo de 50 curadores, galeristas,
escritores, fotógrafos, y académicos - entre otros individuos seriamente
comprometidos con la fotografía latinoamericana - a escoger cada quién
dos fotógrafos emergentes cuya obra sea merecedora de mayor
reconocimiento.
Este proyecto es una manera de celebrar
el gran trabajo que se lleva a cabo en la región. Asimismo, busca
proporcionar un punto de partida bilingüe en inglés y en español a las
audiencias que deseen explorar la fotografía contemporánea en Latinoamérica. LatAm f100 es una colaboración entre fototazo y el
fotógrafo y educador Jaime Permuth.
Hoy continuamos la serie con selecciones aportadas por Livia Animas. Encontrará su biografía al final del texto.
La serie también incluye contribuciones de Molly Roberts, Mariela Sancari, Alonso Castillo, Paccarik Orue, Katrin Eismann, Dina Mitrani, Don Gregorio Anton, Cristina De Middel, Arturo Soto, Cecilia Fajardo-Hill, Guillermo Srodek-Hart y Yorgos Efthymiadis.
______________________________
During something like ten years of work and having had different relationships with the image, photographers, creators and the photography scene and being directly or indirectly involved with aspects of arts management, it has been very important for me to analyze and contemplate the changes that creators have faced over time which is why in this recommendation I am interested in showing the work and development of
José Luis Cuevas. He is one of the few artists who has little to do with the immediate-media dynamics or fashions for photographers in his work. For me, he is one of the few photographers who has focused on process and personal style, who has avoided filling themselves with exhibitions and books in order to allow for his personal rhythm without fear of being left out of the scenes of creation and photography consumption.
Durante alrededor de 10 años de prácticas y relaciones con la imagen, la fotografía, los creadores y los circuitos fotográficos y siendo parte de manera directa o indirecta de los aspectos de gestión me ha sido muy importante analizar y contemplar los cambios a los que los creadores se han enfrentado. Por lo que en esta recomendación me interesa mostrar el trabajo y trayectoria de José Luis Cuevas como uno de los autores que poco ha entrado a las dinámicas inmediatas-mediáticas o de moda para los autores durante su que hacer. Para mi es uno de los poco fotógrafos que se ha centrado en un proceso y estilo personal, que ha evitado llenarse de exposiciones y libros para dar paso a su ritmo personal sin temor a quedar fuera de los circuitos de creación y consumo fotográfico.
|
From the series "Notes From a Human Resistance Test" © José Luis Cuevas |
|
From the series "El Hombre Promedio" © José Luis Cuevas |
|
From the series "Notes From a Human Resistance Test" © José Luis Cuevas |
|
From the series "Notes From a Human Resistance Test" © José Luis Cuevas |
|
From the series "Nueva Era" © José Luis Cuevas |
|
From the series "Nueva Era" © José Luis Cuevas |
|
From the series "Nueva Era" © José Luis Cuevas |
|
From the series "Amateur, Porno Hecho en Casa" © José Luis Cuevas |
|
From the series "Amateur, Porno Hecho en Casa" © José Luis Cuevas |
______________________________
On the other hand,
Jimena Lascurain is a young photographer who is beginning to discover the current needs of the artists, observers, exhibitions, production and dissemination of their work, but more importantly, like Cuevas, she is honest and very close to what her personal process asks of her.
Por otra parte Jimena Lascurain es una joven fotógrafa que comienza a descubrir las necesidades actuales de los autores, los visionados, exposiciones, producción y difusión de su obra, pero lo más importante es que al igual que Cuevas es honesta y muy cercana a lo que su proceso personal le solicita.
http://jimenajimena.tumblr.com/
Instagram
@jimenajimena
|
© Jimena Lascurain |
|
© Jimena Lascurain |
|
© Jimena Lascurain |
|
© Jimena Lascurain |
|
© Jimena Lascurain |
|
© Jimena Lascurain |
|
© Jimena Lascurain |
|
© Jimena Lascurain |
|
© Jimena Lascurain |
|
© Jimena Lascurain |
______________________________
Livia Animas, Ciudad de México, 1982, cultural manager. As an undergraduate she studied cultural sciences at la Universidad del Claustro de Sor Juana (2005). Since 2009, she has run and directed Gimnasio de Arte y Cultura which for ten years has developed educational activities and operated as a photography showroom. Livia also works as an consultant on art and cultural projects helping them to improve and develop viable working strategies.
Livia Animas, Ciudad de México, 1982, gestor Cultural. Egresada de la Licenciatura en Ciencias de la Cultura por la Universidad del Claustro de Sor Juana (2005). Desde el 2009 dirige y gestiona el Gimnasio de Arte y Cultura el cual cumple diez años de actividades educativas y de difusión de la fotografía y la imagen, siendo uno de los poco espacios autogestivos que se han convertido en una empresa cultural. Así mismo es asesora proyectos artísticos y culturales para la mejora y viabilidad de los procesos.